Cílem spektra nabízených služeb v oblasti strategického managementu je vytvoření konceptu celkového chování organizace, které vytvoří předpoklady k získání konkurenční výhody a prosperity.
Základní strategické aktivity musí směřovat k eliminaci slabých stránek organizace, predikci možných hrozeb, zhodnocování jejich silných stránek a objevování příležitostí.
Strategické řízení je souborem metod, postupů a nástrojů k úspěšnému řízení firmy za neurčitosti.
Čím větší nejistota panuje v prostředí konkrétní organizace, tím je strategické řízení potřebnější a úspěšnější. Jeho zvládnutím se zvládá neurčitost a nejistota. A to může být rozhodující konkurenční výhodou.
Strategie se vyznačuje těmito významnými aspekty:
Nabízené služby v rámci strategického řízení:
Systém řízení výkonnosti společnosti je nástroj, který:
Zavedením důsledného řízení výkonnosti získá organizace nástroj pro implementaci strategie, nástroj pro stálý monitoring výkonnosti procesů sloužící pro podporu operativního rozhodování, zdroj dat pro hodnocení pracovní výkonnosti zaměstnanců.
Současně se dosahuje naprosté transparentnosti v tvorbě hodnoty společnosti a navíc se získává i příležitost k transformaci vnitropodnikové kultury.
Důležitým momentem při řízení výkonnosti je zavedení systému pro monitoring výkonnosti, který je součástí Manažerského informačního systému (MIS) a jež slouží managementu pro podporu rozhodování a řízení.
Nabízené služby v rámci řízení výkonnosti:
Cílem optimalizace organizační struktury je sladit strategické cíle společnosti s rolemi, pravomocemi a odpovědností jednotlivých organizačních jednotek a zaměstnanců. S tím přímo souvisí i zavedení systému sledování výkonnosti organizace a určení způsobu spolupráce pracovních skupin a mechanismů ke zvýšení jejich výkonnosti.
Časté problémy jsou v:
V rámci služby Optimalizace organizačních struktur nabízíme:
Výkonnost každého podniku závisí na optimálním fungování procesů uvnitř organizace. Bývá obvyklé, že vedení společnosti trpí tzv. „provozní slepotou“ a nedokáže samo identifikovat, že nastavení procesů již nevyhovuje současným požadavkům na efektivní řízení podniku a že je třeba realizovat změnu.
Samotné optimalizaci procesů musí předcházet jejich analýza s identifikací tzv. úzkých míst. Teorie omezení (TOC) říká, že každý reálný proces/systém obsahuje alespoň jedno úzké místo – jedno omezení. Cílem optimalizace procesů je co nejúčinněji eliminovat úzká místa.
V rámci služby optimalizace procesů nabízíme:
Výsledkem optimalizace procesů musí být zkrácení časů zpracování všech procesů, zejména hodnototvorných s promítnutím do zvýšení efektivity a produktivity organizace.
Nezbytnou součástí správného fungování každé organizace je potřeba kontinuální změny reagující na měnící se vnitřní i vnější prostředí.
Nedostatečná pružnost a adaptibilita, která proces změn mnohdy provází, je způsobena dvěmi obecnými lidskými vlastnostmi, kterými jsou:
Aby bylo možné změnu v organizaci prosadit, je potřebné porozumět konkrétním důvodům, proč vzniká odpor vůči změnám, obeznámit se s postupy, které ho minimalizují a vytvářejí vysoké šance na úspěšné zvládnutí změny (prezentace změny jako příležitosti).
Naším primárním cílem je zdokonalit a rozvinout schopnosti manažerů firem prosazovat a řídit změny v organizaci.
Součástí poskytovaných služeb v této oblasti je:
Změna je jedinou jistotou! Nebojte se změny. Realizovat změny znamená žít!
Nedílnou součástí každé podnikatelské a manažerské aktivity, zejména strategického řízení je riziko správného rozhodování, které je v současném světě silně umocňováno prostředím globální ekonomiky a turbulentního podnikatelského okolí.
Řízení rizika proto musí tvořit integrální součást podnikového řízení, aby se tak snížily negativní důsledky případného nepříznivého vývoje.
Risk management představuje proces rozčleněný do 4 návazných a cyklicky se opakujících aktivit, které tvoří identifikaci rizikových faktorů a stanovení jejich důležitosti, stanovení rizika firemních aktivit, přípravu a realizaci opatření na snížení rizika a operativní řízení rizika.
V rámci služeb řízení rizika nabízíme realizaci všech jeho fází:
Krizový management je systematickou odezvou na neočekávané události, které v turbulentním podnikatelském prostředí ohrožují finanční a operační stabilitu organizace a stává se stále častěji rutinní součástí manažerské práce.
Krizový management představuje řízení operací v průběhu nastalé krize v rozsahu, v jakém jsou tyto události řiditelné. Je rovněž souborem opatření zacílený na minimalizaci potenciálních škod vzniklých v důsledku krize a často je efektivní jak při preventivní eliminaci hrozící krize tak zvládání následků krize.
Manažerské techniky nezbytné ke zvládání krizového managementu jsou odlišné od těch, které jsou aplikovány pro dynamický rozvoj společnosti.
Proto i dobrý krizový manager nemusí úspěšně zvládat fázi rozvoje společnosti. Ve většině případů je vhodné a doporučuje se, aby pro tyto rozdílné fáze života organizace v ní působily rozdílné manažerské týmy.
Pro manažerské postupy v krizových situacích jsou doporučeny tyto kroky:
V rámci služby krizového řízení nabízíme: